خريد بک لينک
گيفت کارت
رزرو آنلاين هتل خارجي
خريد سکه سوکر استار ارزان
رزرو آنلاين هتل خارجي
فلنج
سایت همسریابی
پایان نامه طراحی الگوی مفهومی گردشگری پایدار بر پایه بازاریابی پایدار
<-BloTitle->
<-BloText->

عضویت در سایت
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
ادرس سایت یا وبلاگ : http://
سال تولد:
جنسیت :
وضعیت تاهل :
کشور : (کشور محل سکونت)
شهر :
آیدی یاهو :
کد امنیتی : *

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
<-TalarTitle-> <-TalarSub-> <-TalarHit-> <-Talarwriter->

تاريخ : 14 مرداد 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه طراحی الگوی مفهومی گردشگری پایدار بر پایه بازاریابی پایدار

پایان نامه طراحی الگوی مفهومی گردشگری پایدار بر پایه بازاریابی پایدار

دانلود پایان نامه طراحی الگوی مفهومی گردشگری پایدار بر پایه بازاریابی پایدار

پایان نامه طراحی الگوی مفهومی گردشگری پایدار بر پایه بازاریابی پایدار
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 1985 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 122

پایان نامه طراحی الگوی مفهومی گردشگری پایدار بر پایه بازاریابی پایدار

چکیده

هدف از ارائه این پژوهش طراحی الگوی مفهومی گردشگری پایدار بر پایه بازاریابی پایدار است. این مدل شامل متغیرهای مستقل پایداری اجتماعی، پایداری سیاسی، کیفیت خدمات، پایداری محیطی، پایداری فرهنگی، بازاریابی پایدار، رضایت گردشگر، اعتماد گردشگر، وفاداری گردشگر بر متغیر وابسته گردشگری پایدار است.  برای آزمون فرضیه­ها، پرسشنامه­یی با ارزش گذاری0-100 و به تعداد 30 سوال طراحی و بین جامعه آماری (سازمان گردشگری در استان کرمانشاه، مکان های دیدنی و تاریخی )به تعداد 384 نفر از گردشگران، مدیران و کارشناسان سازمان گردشگری و خبرگان فن بازاریابی توزیع گردید. روش به کار رفته دراین پژوهش، روش توصیفی- پیمایشی می­باشد. برای آزمون فرضیات از روش تحلیل مسیر بهره گرفته و از نرم افزارAMOS  برای تجزیه و تحلیل آماری داده­ها استفاده شده­است. نتایج حاصل از پژوهش رابطه مثبت و سطح معنادار را نشان می­دهد که از این بین متغیر وفاداری گردشگر بیشترین تأثیر و متغیر پایداری محیطی کمترین تأثیر را بر روی متغیر گردشگری پایدار داشته است.

واژگان کلیدی: گردشگری پایدار، بازاریابی پایدار ، مدل مفهومی گردشگری، سازمان گردشگری استان کرمانشاه.

مقدمه                                                                                                                            

از اواخر دهه 1980، توسعه گردشگری از توسعه اقتصاد محوری به سمت توسعه هرچه پایدارتر حرکت کرد. توسعه پایدار، نقطه ایده­آل تلاش صنعت گردشگری در قرن 21 است(ضرغام بروجنی و نیک بین،1390، 139). چند دهه قبل محققان، گردشگری را به عنوان یک سیستم بزرگتر و نه یک فرآیند ساده مبادلات اقتصادی بین کسب و کار و مصرف کنندگان بررسی کردند. برنامه­ریزان و اقتصاد دانان عرضه گردشگری (کسب و کار و منابع جامعه) و تقاضای (بازار گردشگری) دو طرف، شامل ارتباط از جمله حمل و نقل و ارتباطات بازاریابی را برقرار کردند(جمروزی[1]، 2007، 118). سفر و گردشگری به یک صنعت جهانی تبدیل شده اند و به طور گسترده ای یکی از سریع ترین صنایع در  حال رشد در نظر گرفته می شود، اگر نه صنعتی با رشد سریع در جهان است(ام ریچ و پری[2]، 1998، 1290). گردشگری می تواند یک منبع مهم از شغل ها برای جوامع غیر مترو باشد، به خصوص برای آن­هایی که از لحاظ اقتصادی توسعه نیافته هستند.


[1] Jamrozy[2] M.Riege & Perry

بخشی از متن

بازاریابی پایدار

 بازاریابی پایدار به ارتقاء پایداری در رفتار مصرف کننده و ارائه محصولات مناسب، با هدف اقتصادی و محیطی است، عوامل موثر در بازاریابی پایدار شامل پایداری اجتماعی که در پرسشنامه گویه های3-1 درباره این موضوع است و پایداری سیاسی(گویه های 6-4)، کیفیت خدمات(گویه های 9-7)، پایداری محیطی(گویه های 12-10)، پایداری فرهنگی(گویه های 15-13)می باشند و در مورد خود متغیر بازاریابی پایدار گویه های 18-16 درباره این متغیر است. 

انواع گردشگر و گردشگری    

بطور کلی می­توان گردشگران را بر حسب نوع گردشگری به دو دسته تقسیم نمود:

-گردشگرانی که از خارج کشور وارد می­شوند (گردشگر خارجی)؛

-  گردشگرانی که اهل یا مقیم آن کشورند (گردشگر داخلی یا بومی). به علت سهولتی که در بطن گردشگری داخلی وجود دارد، این نوع گردشگری از رونق بیشتری برخوردار است که از جمله عوامل این سهولت عبارتند از:

-  کوتاهی فاصله،

-  آشنایی قبلی با محیط و فضا،

-  آشنایی با زبان رایج،

-  حذف مقررات عبور از مرز و گمرکات و تبدیل پول،

 اطمینان کلی مسافر به امنیت ناشی از بومی بودن،

-  هزینه کم سفر در مقایسه با سفرهای خارجی(صیدایی و هدایتی مقدم، 1389،101). 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                          صفحه              

 چکیده................................................................................................................................................................................1

 

فصل اول: کلیات پژوهش

1-1:  مقدمه.............................................................................................................................................................................3

1-2:  بیان مسأله.......................................................................................................................................................4

1-3:  اهمیت و ضرورت انجام پژوهش..........................................................................................................................................................................................7

1-4:  اهداف پژوهش.................................................................................................................................................................................7

1-4-1:  هدف اصلی................................................................................................................................................................................7

1-5:  سوال پژوهش............................................................................................................................................................................................8

1-6:  تعریف مفاهیم و اصطلاحات........................................................................................................................................................................................9 

فصل دوم: ادبیات پژوهش

2-1:  مقدمه..............................................................................................................................................................13

2-2:  مبانی نظری.................................................................................................................................................................................13

2-2-1:  گردشگری.....................................................................................................................................................................................................13

2-2-1-1:  انواع گردشگر و گردشگری........................................................................................................................................................ 15

2-2-2:  گردشگری پایدار........................................................................................................................................................................................... 16

2-2-3:  وفاداری گردشگر................................................................................................................................................................................................. 20

2-2-4:  اعتماد گردشگر.............................................................................................................................................................................................. 21

2-2-5:  رضایت گردشگر.................................................................................................................................................................................................... 22

2-2-6:  کیفیت خدمات................................................................................................................................................................................... 23

2-2-7:  بازاریابی پایدار........................................................................................................................................................................... 25

2-2-7-1-1:  توسعه پایدار............................................................................................................................................................................................... 26

2-2-7-1-1-1:  اهداف توسعه ی پایدار گردشگری...............................................................................................................29

2-2-7-2:  تاثیرات اقتصادی.................................................................................................................................................................................................. 30

2-2-7-2-1:  اشتغال................................................................................................................................................................................................................ 33

2-2-7-3:  تاثیرات اجتماعی فرهنگی.......................................................................................................................................................................... 34

2-2-7-3-1:  امنیت گردشگر................................................................................................................................................................................... 37

2-2-7-4:  تاثیرات سیاسی........................................................................................................................................................................ 39

2-2-8:  بازاریابی سبز......................................................................................................................................................................................... 41

2-2-8-1:  ابزارهای بازاریابی سبز.................................................................................................................................................................. 43

2-2-9:  تاثیرات زیست محیطی................................................................................................................................................................ 43

2-2-10:  بازاریابی گردشگری.................................................................................................................................................................... 45

2-3:  پیشینه پژوهش.................................................................................................................................................................47

2-3-1:  پژوهش­های داخلی..................................................................................................................................................48

2-3-2:  پژوهش­های خارجی.............................................................................................................................................................49

2-3-3جمع بندی از پیشینه پژوهش.................................................................................................................................................51

فصل سوم: روش شناسی پژوهش

3-1:  مقدمه..........................................................................................................................................................................56

3-2:  روش پژوهش.........................................................................................................................................................................57

3-3:  جامعه پژوهش.............................................................................................................................................................57

3-4:  روش نمونه گیری و حجم نمونه.........................................................................................................................................................................57

3-5:  ابزار پژوهش و روش جمع آوری داده­ها...............................................................................................................................................58

3-6:  روایی و پایایی ابزار پژوهش.....................................................................................................................................59

3-6-1:  روایی پرسشنامه.......................................................................................................................................................59

3-6-2:  پایایی پرسشنامه................................................................................................................................................60

3-7:  قلمرو پژوهش...................................................................................................................................................................... 61

3-8:  مدل مفهومی پژوهش...............................................................................................................................................61

3-9:  فرضیه های پژوهش........................................................................................................................................................61

3-10:  روش­ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده­ها......................................................................................................................................................62

   فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های پژوهش

 4-1:  مقدمه..................................................................................................................................................................64

 4-2:  آمارتوصیفی..............................................................................................................................................................64

4-2-1:  وضعیت جنسیت پاسخ دهندگان...........................................................................................................................................................64

4-2-2:  سمت پاسخ دهندگان .........................................................................................................................................................................................65

4-2-3:  وضعیت تحصیلات پاسخ دهندگان ................................................................................................................................................66

4-3:  آمار استنباطی.......................................................................................................................................................................67

4-3-1:  آزمون کلموگروف اسمیرنوف  ..........................................................................................................................................................68

4-3-2:  ضرایب رگرسیونی ............................................................................................................................................................68

4-3-3:  معادلات ساختاری .............................................................................................................................................................69

4-3-4:  ضرایب استاندارد شده ..........................................................................................................................................................70

4-3-5:  مقایسه مدل مستقل و مدل پیشنهادی ..............................................................................................................70

4-3-6:  مقدار کای دو ..........................................................................................................................................................71 

فصل پنجم: بحث و تفسیر یافته ها

5-1:  مقدمه......................................................................................................................................................................82

5-2:  نتایج پژوهش....................................................................................................................................................................................82

5-3:  پیشنهادهای پژوهش......................................................................................................................................................88

5-3-1:  پیشنهادهای کاربردی.........................................................................................................................................................................................88

5-3-3:  پیشنهادها برای پژوهش های آتی....................................................................................................................................................89

5-4:  محدودیت­های پژوهش ..................................................................................................................................................................................................90

منابع و ماخذ..................................................................................................................................................99

پیوست­ها.........................................................................................................................................................................103 

(2-1): اثرات مثبت و منفی اقتصادگردشگری.................... ..........................................................................................................................32

(2-2): اثرات مثبت و منفی فرهنگی اجتماعی گردشگری.................... ...........................................................................................37

(2-3): چالش های گردشگری.................... .....................................................................................................................................................................39

(2-4): اثرات مثبت و منفی زیست محیطی گردشگری.................... ....................................................................................................65

(3-1): ارتباط سؤالات با هر یک از متغیرهای پژوهش........................................................................................................................59

(3-2): ضریب آلفای کرونباخ..............................................................................................................................................................................................60

(4-1): وضعیت جنسیت پاسخ دهندگان..................................................................................................................................................................64

(4-2): سمت پاسخ دهندگان..................................................................................................................................................................................................65

(4-3): وضعیت تحصیلات پاسخ دهندگان............................................................................................................................................................66

(4-5): آزمون کلموگروف اسمیرنوف........................................................................................................................................................................... 67

(4-6): ضرایب رگرسیونی.......................................................................................................................................................................................................... 77

(4-7): مقایسه ی مدل پیشنهادی با مدل مستقل.............................................................................................................................................. 79

(4-8): کای دو....................................................................................................................................................................................................................................... 80 

(2-1): ارتباط بین پایداری و انواع گردشگری..................................................................................................................................................... 27

(2-2): اشکال مختلف منابع فرهنگی................................................................................... ........................................................................................ 35

(3-1): مدل مفهومی گردشگری پایدار بر پایه بازاریابی پایدار........................................................... ................................................ 61

(4-1): وضعیت جنسیت پاسخ دهندگان ................................................................................................................................................................. 65

(4-2): سمت پاسخ دهندگان................................................................................................................................................................................................... 66

(4-3): وضعیت تحصیلات پاسخ دهندگان................................................................................................................................................................ 67

(4-5): مدل مفهومی متغیرها .................................................................................................................................................................................................. 76

(4-6): ضرایب رگرسیونی متغیرها............................................................................................................................ ...................................................... 77

(4-7): ضرایب استاندارد شده متغیرها.......................................................................................................................................................................... 78

دانلود پایان نامه طراحی الگوی مفهومی گردشگری پایدار بر پایه بازاریابی پایدار







ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه طراحی الگوی مفهومی گردشگری پایدار بر پایه بازاریابی پایدار,

ارسال نظر برای این مطلب
نام شما:
ايميل :
سايت :
متن نظر :
وضعیت نظر:
کد امنیتی : *


<-BloTitle->
<-BloText->