خريد بک لينک
گيفت کارت
رزرو آنلاين هتل خارجي
خريد سکه سوکر استار ارزان
رزرو آنلاين هتل خارجي
فلنج
سایت همسریابی
پایان نامه تأثیر فرزندان بر فرایند تصمیم‏گیری انتخاب مقصد در گردشگری داخلی
<-BloTitle->
<-BloText->

عضویت در سایت
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
ادرس سایت یا وبلاگ : http://
سال تولد:
جنسیت :
وضعیت تاهل :
کشور : (کشور محل سکونت)
شهر :
آیدی یاهو :
کد امنیتی : *

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
<-TalarTitle-> <-TalarSub-> <-TalarHit-> <-Talarwriter->

پایان نامه تأثیر فرزندان بر فرایند تصمیم‏گیری انتخاب مقصد در گردشگری داخلی

پایان نامه تأثیر فرزندان بر فرایند تصمیم‏گیری انتخاب مقصد در گردشگری داخلی

دانلود پایان نامه تأثیر فرزندان بر فرایند تصمیم‏گیری انتخاب مقصد در گردشگری داخلی

پایان نامه تأثیر فرزندان بر فرایند تصمیم‏گیری انتخاب مقصد در گردشگری داخلی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 618 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 128

پایان نامه تأثیر فرزندان بر فرایند تصمیم‏گیری انتخاب مقصد در گردشگری داخلی

چکیده :

با توجه به تغییراتی که از سال 1950 و پس از جنگ جهانی دوم رخ داد و خانواده ها دچار تغییرات شدند و مادران خانواده نیز وارد عرصه تحصیل و کار شدند، فرایند تصمیم گیری خانواده ها نیز دچار دگرگونی شد و والدین که دیگر زمان کمتری برای فرزندان داشتند ، برای آن که رضایت آن ها فراهم آورند و آن ها را برای نقش های آینده شان آماده  کنند ، آن ها را در این فرایند ، مشارکت دادند . به همین منظور بر آن شدیم که تأثیر فرزندان را بر مراحل فرایند تصمیم گیری انتخاب مقصد در گردشگری داخلی و سفرهای تفریحی از دیدگاه والدین را بررسی کنیم و دریابیم که آیا فرزندان تأثیری بر مراحل فرایند تصمیم گیری دارند ودر صورت وجود تأثیر آیا تأثیرشان مستقیم است  یا غیر مستقیم و اینکه آیا جنسیت و سن فرزندان نیز نقشی در این فرایند دارند  یا خیر.

به همین منظور در شهر کرج و منطقه عظیمیه خانواده  هایی مورد بررسی قرار گرفته که دارای فرزندان 12-18 ساله بودند . پرسشنامه ها در مدارس توزیع شد و 161 خانواده بررسی شدند . برای انتخاب افراد نمونه 4 مدرسه شامل دو مدرسه راهنمایی دخترانه و پسرانه و دو دبیرستان دخترانه و پسرانه از شهر کرج انتخاب شدند و سپس از بین دانش آموزان هر مدرسه تعداد 45 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند و از آنها خواسته شد تا پرسشنامه را برای تکمیل به والدین خود ارایه دهند.

مقدمه

گردشگری فعالیتی است که توسط افراد پیش می رود  که معمولاً از آن لذت برده می شود و برای درک بهتر این پدیده می باید ، رفتار افراد را بشناسیم( مینیچیو و مویزا 2009[1] ). با توجه به رقابت صنعت گردشگری ، فهم فرایند تصمیم گیری گردشگران مورد توجه بسیار زیاد بازاریابان است .  یک جنبه از این فرایند ، تأثیر فرزندان بر انتخاب مقصد است ، در حالیکه این مقوله در زمینه ی گردشگری کمتر مورد بررسی قرار گرفته است ( کاری و وسلی  و ساترلند 2007[2]) . تصمیم انتخاب مقصد که تعطیلات و سفر تفریحی باید در آن گذرانده شود ، ریسک زیادی دارد(مینیچو و مویزا 2009).رفتار انتخاب مقصد می تواند توسط یک ارزیابی ساده و فرایند انتخاب نشان داده شود . هر فرد گزینه هایی را یافته و ارزیابی می کند و گزینه ای در نهایت انتخاب می شود که ارزش بیشتری برای همه افراد درگیر در سفر دارد (کوپلمن 1978[3]). به نحو چشمگیری به نظر می رسد که مطالعات انجام شده در زمینه ی نقش فرزندان در تصمیم گیری فعالیت سفرهای تفریحی و تعطیلات ، کافی نیست و فرصتی است تا در این حوزه به فعالیت بیشتر بپردازیم


[1] Minciu, Moisa[2] Currie, Wesley, Sutherland[3] Koppelman

بخشی از متن

نقش کودک در تصمیمات خرید به طور فزاینده ای به دو علت مهم برای متخصصان گردشگری مهم گشته است :

  1. تغییرات اجتماعی و جمعیت شناختی  در جوامع ، رشد تعداد کودکان و تشدید و تقویت نقش کودکان بر تأثیر تصمیمات.
  2. افزایش سفرهای تعطیلاتی خانوادگی (نیکرسون و جروسکی 2001)

همانطور که ذکر شد از آن جا که والدین زمان زیادی را صرف شغل خود کرده و زمان کمتری را برای فرزندان دارند و در عین حال از درآمد قابل توجهی برای خرج کردن برخوردارند ، از تعطیلات به عنوان زمانی برای ارتباط مجدد به عنوان یک خانواده استفاده می کنند(گرام 2004، نیکرسون و جروسکی 2001). در نتیجه والدین به طور فعال کودکانشان را برای مشارکت در تصمیمات خرید تشویق می کنند به ویژه برای سفر و تفریحات (نیکرسون و جروسکی2001).

ادبیات رفتار مصرف کننده (بلک ول و همکاران [1]2001، آسائل [2]1998، مورگان [3]1996) بیان کردند که مصرف کنندگان خانوادگی زمانیکه تصمیم خرید می گیرند در چهار مرحله در گیر می شوند:

  1. بیان مسئله یا برانگیخته شدن نیاز
  2. جستجوی اطلاعات
  3. ارزیابی گزینه ها و جایگزین ها

تصمیم نهایی خرید (لین وو 2007[4] ، هنلن و همکاران[5] 2005 ).


[1] Blackwel et al[2] Assael[3]Morgan[4]Lin wu[5]Hanlen et al

جنکینز 1979گزارش داد که 35-20 درصد از والدین تأثیر فرزندشان را در مقوله ی تعطیلات در انتخاب زمان، مقصد ، اقامت و فعالیت ها، قوی دانسته اند.جنکینز1979، ونگ و همکاران 2003).

در زمینه ی گردشگری لذت و خوشایند فرزند انگیزه ای مهم برای والدین است و همانطور که ریان [1](1992) و جونز و جیموتی[2](2002) ذکر کردند به معنی قدرت تأثیر مستقیم در فرایند های تصمیم گیری است(گرام 2004).

 کوچکترین فرزندان با حضور صرفشان و نیاز ها و محدودیت های خاصشان به طور غیر مستقیم بر تصمیمات والدینشان تآثیر دارند به طوریکه تقاضا ها و و محدودیت های خاص آن ها نسبت به آن چه که خانواده می تواند یا نمی تواند انجام دهد موثر است (هارتل و گرام 2004).

تورنتون و همکاران می نویسند ، رضایت فرزندان به شدت توسط والدین اندازه گیری (رتبه بندی) می شود و اگر فرزندشان دوست نداشته باشد که از سایتی بازدید کند ، احتمال راضی بودن او کم است. . رایان 1992 نتیجه می گیرد ، فرزندان می توانند به عنوان کاتالیست هایی در ایجاد بازدید از یک جاذبه [یک مقصد تفریحی]در نظر گرفته شوند. این نشان می دهد که کودکان به طور غیر مستقیم قدرتمندند ، حتی اگر این قدرت کمتر از قدرت تصمیم مستقیم باشد(گرام 2004).تورنتون و همکاران (1997) می نویسند ، تصمیم گیری در زمینه ی تعطیلات یک فرایند پیچیده از مذاکره  میان افراد با قدرت های نامساویِ تأثیر است (گرام 2004).


[1]Ryan[2]Jones ,Jimoty

پرسش های اصلی و فرعی

پرسش اصلی:

  • آیا فرزندان درشهر کرج بر فرایند تصمیم انتخاب مقصد تأثیر دارند؟

پرسش های فرعی:

  • تأثیر فرزندان بیشتر مستقیم است یا غیر مستقیم ؟
  • تأثیر فرزندان در کدامیک از مراحل چهارگانه ی تصمیم گیری بیشتر است؟
  • کدام گروه سنی بیشترین تأثیر را اعمال می کند؟
  • از میان فرزندان دختر و پسر کدامیک تأثیر گذارترند؟

فهرست

عنوان                                    صفحه

فصل یک : طرح و کلیات تحقیق.. 11

1.1مقدمه. 12

1.2بیان مسئله. 13

1.3اهمیت و ضرورت موضوع. 16

1.4گزاره های تحقیق.. 20

1.4.1 پرسش های اصلی و فرعی.. 20

1.4.2فرضیه های تحقیق.. 20

1.4.3هدف های تحقیق یا نتایج مورد انتظار. 20

1.4.4شرح واژه ها و اصطلاحات تحقیق.. 21

فصل دوم:مبانی نظری پژوهش و مروری بر تحقیقات پیشین.. 23

2.1مقدمه. 24

2.2تصمیم گیری کلی.. 25

2.3تصمیم گیری مصرف کننده. 29

2.3.1تئوری های کلاسیک.. 29

2.3.2تئوری های پست مدرن. 30

2.4مراحل تصمیم گیری.. 32

2.5تصمیم گیری خانوادگی.. 35

2.5.1پیوستگی گروه 40

2.5.2توزیع نقش ها 40

2.6تصمیم گیری سفر تفریحی و تعطیلات در خانواده. 43

2.7فرزندان و تعطیلات.. 46

2.8فرزندان و تصمیم گیری.. 48

2.9تأثیر فرزندان بر تصمیم گیری.. 51

2.10تأثیر فرزندان بر مرحله ی تصمیم گیری.. 56

2.11تأثیر فرزندان بر تصمیم گیری تعطیلات.. 58

2.12متغیرهای تأثیر گذار بر تأثیر فرزندان بر فرایند تصمیم گیری انتخاب مقصد. 60

2.12.1سن فرزندان. 60

2.12.2جنسیت فرزندان. 61

2.12.3استراتژی های تأثیری فرزندان. 62

2.13تأثیر فرزندان در فرایند تصمیم گیری انتخاب مقصد. 62

2.14سفرهای تفریحی خانوادگی.. 63

2.15 مدل برای فرایند تأثیرفرزندان برای  انتخاب مقصد : 64

فصل سوم:روش اجرای تحقیق.. 76

-1. 3مقدمه. 77

3-2. روش انجام پژوهش... 77

3-3. محدوده مکانی و زمانی تحقیق.. 77

3-4. جامعه آماری پژوهش... 78

3-5. روش نمونه گیری و حجم نمونه. 78

3-6. روش گردآوری داده‌ها 79

3-6-1 مطالعه كتابخانه‌ای.. 79

3-6-2 مطالعه پیمایشی.. 80

3-7اعتبار سنجی ابزار. 80

3-8. روش تحلیل داده ها 81

فصل چهارم :یافته های پژوهش... 82

-4.1 مقدمه. 83

4.2 بررسی ویژگیهای جمعیت شناختی پاسخگویان. 84

4.3 مقصد آخرین سفر خانواده‌ها 89

4-4. ویژگیهای سفر خانواده‌ها 96

4.5 آزمون فرضیه های تحقیق.. 104

فصل پنجم :بحث و نتیجه گیری.. 108

5.1 مقدمه. 109

5.2 یافته ها 110

5.3پیشنهادات برای  پژوهش های آتی.. 116

پیوست ها 117 

Abstract: 120

فهرست منابع ...............121  

دانلود پایان نامه تأثیر فرزندان بر فرایند تصمیم‏گیری انتخاب مقصد در گردشگری داخلی







ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه تأثیر فرزندان بر فرایند تصمیم‏گیری انتخاب مقصد در گردشگری داخلی,

ارسال نظر برای این مطلب
نام شما:
ايميل :
سايت :
متن نظر :
وضعیت نظر:
کد امنیتی : *


<-BloTitle->
<-BloText->